zaterdag 2 februari 2013

Voorgerecht: Taartje van Hollandse garnalen

Een overheerlijk gerecht!
Stel, je hebt een dinertje en je krijgt een mailtje met erin de opdracht om het voorgerecht te maken. 'Prima, geen probleem,' is jouw antwoord en al meteen opent je hoofd het klepje van 'de mogelijke recepten' en stromen de ideeën erin. 'O, dat ga ik maken! O nee, ik ga dát maken! Of zal ik toch maar dat maken?' De gedachtes flitsen heen en weer en wanneer je éindelijk tot een beslissing bent gekomen..., lees je de mail nog eens goed door.

Beste vriend,

Voor het gezellige dinertje met onze vrienden, zou ik graag willen dat jij een lekker voorgerecht maakt. We gaan ervoor naar de film, het gerecht kun je voor dat we naar de film gaan bij mij thuis neerzetten. Ná de film zullen we jouw heerlijke gerecht opeten.

Ik hoop dat je een lekker voorgerecht kan verzinnen.
Groetjes.

'O nee!' zeg je van de schrik hardop. 'Het moet een lekker voorgerecht zijn, dat na 2 uur nog er spetterend uit blijft zien! Wát. Moet. Ik. Maken?'

Misschien herken je deze situatie wel. Misschien ook niet.
Maar niet getreurd, voor als het ooit (nog) eens voorkomt in je leven, heb ik de oplossing! Een heerlijk voorgerecht, makkelijk te bereiden, lange spetterend-uitzien-datum en ook nog eens in een chique vorm. Benieuwd? Lees snel verder!


Benodigdheden (voor 4 personen)
  • 4 eieren
  • 300 gram gepelde Hollandse garnalen
  • 0,75 dl crème fraîche
  • 2 el gesneden bieslook
  • 1 bosje rucola
  • 4 el olijfolie
  • 1 el azijn
  • 1 sjalotje
  • 0,25 rood pepertje
  • peper en zout
Bereiding

Kook de eieren hard in 8 minuten, spoel ze koud, pel ze en snijd in kleine blokjes. Vermeng de gesneden eieren met de garnalen, de crème fraîche en het bieslook. Druk het garnalentaartje in een rond stekertje.
Was de rucola in koud water.
Snipper het sjalotje en het pepertje en vermeng met olijfolie, azijn, peper en zout tot een dressing.
Leg de rucola mooi over de garnalentaartjes heen en lepel de dressing over het taartje.
Als je tevreden bent, kun je de garnalentaartjes in de koelkast zetten.
Voor als je nog iets meer zekerheid wilt (of mijn gewoon niet gelooft), kun je er nog voor kiezen om er aluminiumfolie overheen te doen.

Eet smakelijk!


Heb jij de bovenstaande situatie weleens meegemaakt?

2 opmerkingen:

Wat leuk dat je wilt reageren! Ik lees jouw comment altijd!