maandag 28 januari 2013

Nagerecht: Choco-aardbeien

Benieuwd hoe je deze lekkere choco-aardbeien maakt? Lees snel verder!
De lay-out is nu helemaal klaar en ik ben er ook helemaal klaar voor. Omdat mijn site dus ChocoCato heet, dacht ik: 'Laat ik voor mijn eerste recept, iets met chocolade doen.' Dit is niet zo moeilijk om te bedenken, en... het zijn Choco-aardbeien geworden! Supersimpel, supersnel te bereiden en ook nog eens superlekker!






Benodigdheden (voor 4 toetjes)
  • 15 aardbeien (even groot)
  • 150 gram pure chocolade
  • 2 dl slagroom
  • 15 gram suiker
  • 8 kleine muntblaadjes
  • (voor volwassenen of als je het lekker vindt) 4 el advocaat
Bereiding
Laten drogen.
Was de aardbeien goed met koud water. Laat ze uitdruppen op keukenpapier. Wacht tot ze droog zijn.
Smelt ondertussen de chocolade au-bain-marie. Dit doe je door een kleinere pan in een grotere pan (waar water in zit) te plaatsen. Doe kleine stukjes chocolade in de kleinere pan en laat het smelten. Goed doorroeren!

Prik de droge aardbeien op een prikker en giet er met een lepel chocoladesaus overheen. Laat de chocoladesaus stollen op de aardbei, op het stokje in een bekertje.


Leg de choco-aardbeien daarna mooi neer op een bordje.

Klop de slagroom met de suiker stijf. Als je het lekker vindt, kun je er advocaat doorheen mengen (mijn moeder vindt dit ontzettend lekker, even ter informatie). Lepel de slagroom op het bordje.

Voor de finishing touch kun je muntblaadjes in de slagroom steken.
 

 Eet smakelijk!



Vind jij chocolade ook net zo lekker als ik?





 


1 opmerking:

  1. Ha Cato, dat ziet er heel lekker uit! Wat een slim idee om de in chocolade gedoopte aardbeien in een beker op een stokje te zetten. Ga zo door! We zijn benieuwd naar wat je nog meer gaat verzinnen.
    Een trouwe fan uit Arnhem

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je wilt reageren! Ik lees jouw comment altijd!