vrijdag 29 maart 2013

Favorieten van februari/maart


Iedereen heeft wel favorieten. Die ene maand maak je veel vaker salades, maar de andere maand zit juist weer vol met ananas. Zo heb ik ook mijn favorieten. Omdat ik niet elke dag een artikel plaats, heb ik voor twee maanden gekozen: februari en maart. Zo heb ik meer keuze.


Gerecht
Ik kon nu kiezen uit een heerlijk voorgerecht met lekkere garnaaltjes of een laat-je-watertanden-nagerecht, namelijk tiramisu. Dit is een lastige keuze. Een dillema waar je moeilijk uitkomt. Voor mij in ieder geval. Ik ben een ontzettende chocoladevreter (jumjum, het is Pasen en bij Pasen horen paaseitjes), maar ook een lekker visje sla ik nooit over. Toch is mijn favoriet toch wel het voorgerecht: taartje van Hollandse garnalen. Ik heb het zo vaak gegeten! Dezelfde ingrediënten, maar dan in een salade. Of op toastjes of uiteraard in een uitstekertje. Echt, als je het mij vraagt: helemaal geschikt voor de lente (waarr blijft ze nou?).
 
De vijf
De 5: chocoladekoekjes heb ik in deze twee maanden online gezet. Welk koekje is mijn favoriet?
Qua 'vaakst gegeten' is mijn favoriet de Time-Out. In de ochtend - in de vijf minuten die ik nog heb om te eten en te vertrekken - graai ik meestal snel naar de Time-Out. Vult goed, zijn twee koekjes + heerlijke chocolade.
Maar qua 'favoriet-favoriet' ga ik toch voor 'Côte d'Or'-biscuit. Ik kan dit koekje bijna omhelzen. Alleen jammer dat het nu onvindbaar is. We hadden het op de markt gekocht, maar nu hebben ze het niet meer... *diepe zucht*.

Drinken
Ik drink veel. Niet alcohol natuurlijk, ik bedoel gewoon sap. Spa, Innocent, Limonade, Karvan Cevitam (komt nog een review over), Dubbel Frisss... Maar de keuze is snel gemaakt: ik ga toch voor de Karvan Cevitam. Hoe moeilijk het ook is 'sorry, Innocent'. Het is lekker zoet, makkelijk mee te nemen naar school (in een blikje) en ook nog eens goedkoop. Maar er komt nog een review over, dus als je verder wilt weten waarom, moet je even blijven kijken op ChocoCato.

 
 
Fruit
Fruit is een moeilijke. Zoals je kon zien in 'Van volle fruitmand, naar lege fruitmand' eten wij in huize Simons veel fruit. Eigenlijk wil ik als favoriet, het liefst zeggen: appels en ananas. Maar omdat ik een keuze móét maken, ga ik toch voor *tromgeroffel*, ananas! Ik heb in deze maand zoveel ananassen gegeten, wat ik normaal in een half jaar doe. Vroeger vond ik het niet lekker, maar smaak veranderdt!






Wat zijn jouw favorieten?








2 opmerkingen:

  1. Time out zijn inderdaad heel erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh chocoladekoekjes, lekker! Mijn favoriet van deze maand zijn absoluut maoam snoepjes :D

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je wilt reageren! Ik lees jouw comment altijd!